Siddende asanas

Siddende asanas kan være både milde dejlige tvist og hardcore styrkekrævende.

Der findes ca. 80.000 asanas – så her finder du inspiration til de øvelser, som jeg pt har billeder af. (Klik på billederne for større str.)

Shashankasan (Barnet) 

  • Af-stresser din ryg og dit sind
  • Kompression til dine organer og mave, øger blodcirkulation og forbedre funktion

 

 

Sukhasan (skrædderstilling)  Her med Dhyana Mudra

  • En god meditationsstilling, som åbner i din hofte og bækkenbund
  • Hånd mudra  for at holde på din energi og opnå en mere fredfyldt tilstand i sindet

 

 

Merudandasana (Kragen) – By Steven

Du kan nok se, at Kragen styrker dine håndled, arme, skuldre og core muskler. Den kan også give skrammer på næsten. Pas på dig selv.

  • Forbedre din balance og fleksibilitet i hofte og knæ
  • Kompressionen på organer og mave, øger blodgennemstrømning og forbedre funktionen
  • Styrker dit fokus og koncentration

Ugrasana (Eng: Ferocious, DK: Glubsk/vild)

Denne asana findes både i stående og siddende. Her med Emma hvilende ind over mit åndedrag.

  • Stræk til dine inderlår og bagside
  • Bidrager til øget fleksibilitet i din hofte
  • Trykket på mave, kirtler og organer øger blodcirkulation og effektivitet

Eka Pada Hastasan (Arm til ben, foroverbøjning)

  • Øger din fleksibilitet og blodcirkulation i alle led og muskler i benene, nedre ryg og hofte
  • Stimulerer nerver og muskler omkring rygsøjlen
  • Det lette twist og en kompression, toner og masserer din maveregion

 

Adho Mukha Shvanasan (Hundestrækket) – Her med Desi som ‘påhæng’

  • En delvis omvendt stilling, med flere af de samme gode egenskaber
  • Strækker hele din bagside
  • Styrker din nakke, skuldre og arme
  • Forbedre nyrefunktion
  • Toner  dine reproduktionsorganer